I min värld…

Jag vet faktiskt inte varför jag tog den rubriken, den bara dök upp och knappetiknapp så satt den där.

Måndag hela dagen, som för så många andra. Den här måndagen flöt på bra, kändes riktigt bra vill jag påstå. Gjorde en hel del nytta genom att styra upp en del på jobbet som inte riktigt fungerade optimalt. Med lite lätt planering så löste sig allt och jag kunde gott klappa mig på axeln och styra mina fötter hemmåt.

Jag har beredskap idag, i cirka 10 minuter till för att vara ganska exakt.  Har inte behövt åka in och det känns ju riktigt trevligt. Men om jag hade åkt in så hade jag fått mer i lön, det är ju trevligt det med🙂 Ja…mer tid på jobbet, mera pengar i plånboken. Undrar om det finns något jobb som funkaar ”tvärtom”, att man tjänar mindre om man inte är på jobbet än när man är där? Det skulle väl vara de s.k. beskyddarverksamheterna då. Men det känns inte riktigt som min grej😉

Nu är det därmot kvällen som gäller. Nu i skrivandet stund har jag hunnit uggla in några filmer på Insane, på Gröna Lund, som finns utlagda på Youtube.


Jag blir så kör, vill åka nu! Speciellt i slutet verkar det så himla gott när man i sista  krönet innan det går rätt ner åker med huvudet neråt, upp och ner. Asläcklert.
Såhär ser det ut för den som tittar på avstånd:

Sådär, nu har jag roat mig en stund på detta och inser i skrivandets stund att mitt beredskapspass är slut. Hurra! Nu ska här bara tas en kvällspromenad och möta upp Mattias efter träningen. Lille Mille behöver sin kvällspromenad, jag med.

Posted on 15 juni, 2009, in Dvärgtax, Gröna Lund, Hund, Insane, Jobb, Mille, Nöjespark, Promenad, Träning. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Åh! Jag vill också åka Insane! Den verkar vara så rolig =D

    Gilla

  2. Men fan gubben, kom och hälsa på och dra med dig din andra hälft också!🙂

    Gilla

  3. Ooooh. Vet ej om jag skulle våga mig på den där Insane…

    Gilla

  4. Ja tänk om man skulle hitta ett sånt jobb.. va rik man sku va! Sku bara va hemma!🙂

    Gilla

  5. Haha, ja hon har ju värsta workout passet på scenen ;D Att sjunga samtidigt hade nog varit lite flåsigt ;P

    Kul med insane. Den fanns inte på grönan när jag var där sist förra året typ.

    Gilla

  6. Verkar grymt rolig! Gillar dock inte Gröna Lund, men den där gör nog hela resan värd det!

    Gilla

Kommentera

