Ett stort brev…

Paket är alltid roligt att få, speciellt om man längtat lite efter dem. Jag brukar inte beställa saker via nätet så ofta. Men nu gjorde jag det, ett stort paket från

ginza

fanns att hämta ut på posten. Så det vara bara att ta på solglasögonen och skrida ner till postombudet här och hämta ut det. Innan innehållet avslöjas måste jag ju erkänna att jag ligger långt efter i tiden. Haha…det jag beställde är inget som är rykande färskt direkt. Jag har bara sett en av filmerna och det var inte allt för länge sedan och tyckte faktiskt att den var ganska charmig på något vänster. Så jag slog till när det var pangbrapris på dem på Ginza.

Innehållet:

ginza innehall

Jag drog till mned att innhandla de första fem Harry Potter-filmerna. Jaja, ni får skriska barnunge rätt ut! Kunde inte låta bli, har länge funderat på att köpa dem och nu var det bara dags. Vet att det finns flera, men jag tog bara de som var på specialpris. Kalla mig lite snål på det sättet, men det är inte försvarbart att betala 180 spänn för en DVD, inte undra på att folk tankar ner olagligt på nätet och röstar på Piratpartiet. Sänk priserna på DVD:S och CD:s så ska ni se att flera handlar. Gör detsamma på downloadsiterna som de flesta musiksidor (typ GinzaCDon etc.) har. Att betala nästan lika mycket som för en CD, för att downloada låten digital och INTE få den på CD är för jävligt, borde vara bra mycket billigare.

Nu ska jag kika runt i bloggvärlden och läsa roliga inlägg. Folk skriver faktiskt en hel del vettigt också.

Posted on 16 juni, 2009, in Blogg, Blogga, Downloads, DVD, Film, Harry Potter, Piratpariet. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Åtminstone tänker inte jag kalla dig barnunge för att du köpt Harry Potter-filmerna. Det är ju bra, välgjord underhållning. (Jag gillar även Sagan om ringen-filmerna). Twittrade just med en tjej om att vi hade lust att ”äta krumelurpiller, för vi vill inte bliva stur” (som Pippi Långstrump) Nej, fram för att behålla barnasinnet livet ut. Jag är övertygad om att man får det mycket roligare då.
    Bilden på dig och Mille (en puss på ögat) är hjärtknipande söt förresten. Hoppas att ni får en jättefin midsommar och att solen lyser över oss alla!

    Gilla

  2. Näääääämen där…. VAD myyysig ni har det tillsammans.. wow.. härlig hund.. du vet inte hur avundsjuk jag är nu.. hihihi..

    Gilla

  3. Jag tycker verkligen inte att du är varken barnslig eller seg. Det är bara 28 dagar kvar till Harry Potter och halvblodsprinsen har premiär så det var ett bra köp. visst finns det fler filmer men de har inte visats på vita duken än och finns alltså inte att köpa. Den filmen som har premiär snart är näst sista filmen och den sista filmen är uppdelad i två på grund utav att det händer så mycket i sista boken. Dock så kommer det vara ett halvår mellan dessa delars premiärer men den som väntar på nått gott… Harry Potter är inte bara för barn, det finns speciella böcker med andra omslag som är till vuxna, själv föredrar jag barn/ungdomsböckerna bäst. Bra köp heöt enkelt. Dock så borde du läsa böckerna också, de är snäppet bättre, händer mer i dem.

    Jisses vilken kommentar, nu har du nått att slå:P

    Gilla

  4. Det finns bara fem filmer på DVD än så länge! Sexan är snart på bio så du gjorde alldeles rätt som köpte de! =)

    Tror Stefan skrev om det här redan. Jag kan ju inte skriva en likadan kommentar som han ju….

    Gilla

  5. Åh så härligt.
    Det var länge sedan jag beställde från Ginza.

    Gilla

Kommentera

