Nära slutet…

Nu är det inte långt kvar på den här veckan innan det är helg och midsommar. Hur underbart ska det inte bli med lite längre helg och förhopppningsvios en del sol. Men prognoserna är ju inte de bästa enligt meterologerna, men å andra sidan brukar dom aldrig ha rätt, så det kanske blir strålande sol i alla fall, man kan ju alltid hopppas.

Planerna för midsommar är flytande. Har fått ett förslag från Camilla som jag ska kolla med mannen sedan när han kommer hem. Hade ju gärna setat ute i en park och myst med mat occh gott vin, men det är nog rätt kört…om inte vädergubbarna ljuger då förståss. Yes, jag håller foertfarande tummen. Vi har fått lite andra förslag, allt från rent festande (inte aktuellt) till lugnare aktiviteter. Midsommar är inget som jag ”firat” förut, så det är mer som en längre helg bara för mig. Men jag har förstått att det är jätteviktigt för många att fira den. Vad ska du som läser nu hitta på till helgen?

Vad gäller Mille vecka så har den nog bvarit bra. Han sover kanongott mest hela tiden och är nog rätt utmattad efter dagarna på dagis och det är ju bra det. Fick lite tips idag av en perosn hur vi skafå han att sluta dra i kopplet. Lite dragande kan han få göra, men ibland blir det för mycket…han kröker ryggen på ett sätt och hoppar till med bakbenen precis som kaniner gör. Det är det vi vill få bukt med. Taxar är ju kända för sina känsliga ryggar och diskbråck är det sista jag vill att han ska få.

Sitter nu i soffan och kollar på min underbar Mille och kollar runt på webhotell, jag inser att det blir alltså billigare att ha bloggen på webhotell och installera worpress där och få ALLA funktioner och totalt frihet att modifiera bloggen jämfört med att betala årsavgift för te.x. videouppdatering, CSS uppdatering etc. Vart har ni era bloggar? Det finns ju en hel uppsjö av webhotell, men lika många är ju rena skiten vad jag haar förstått

Posted on 17 juni, 2009, in Blogg, Blogga, Dvärgtax, Helg, Hund, Jobb, Livet, Mattias, Mille, Regn, Sola, Sommar, Vänner, Wordpress. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Midsommar kommer säkert vara det riktigt svenska, regn och ett jävla helvete^^’ fattar inte direkt meningen med firandet :S

    men äh, bara den dagen är förbi så kommer lyckan, för då är det att fara upp till killen äntligen😉 kolla gärna bloggen😀

    Gilla

  2. Hejsan!!

    Vi ska nog bara ta det lugnt i Midsommar. Ni då? Planer eller?`
    Ja, det va verkligen kul att gå på The Studio och roligt att kolla in dina bilder, snygga!
    Du får snart ta igen tycker jag. Jag kände mig verkligen ompysslad och det gillar jag.

    Allt väl med mannen?
    Kram

    Gilla

Kommentera

