Designhelvetet

Ibland blir jag så trött på wodpress och kollar nu runt efter andra ställen att ha bloggen på. Jag har haft blogger.com, men de kändes inte så bra. Det som jag tröttnar på är att jag skulle vilja på ett enkelt sätt kunna ändra desig eller liknande utan att behöva slita mitt redan korta hår.

Som att lägga till en bakgrundsbild på den befintliga bloggen som är nu. Men jag vet inte hur man gör…antagligen måste man knacka massa htmlkod och det är jag apdålig på.  Kunde en gång…för många  många år sedan…men det var då det…nu är nu och jag kommer inte ihåg ett smack. Annars gillar jag wordpress…önskar bara att det vore lite enklare att ändra på design…

Hur fan gör man? Jag vill ju bara ha en bakgrund…som ligger fast och inte följer med om man scrollar.

Så åskar det ute nu också…måste vara ett tecken!

Posted on 7 juli, 2009, in Design, Wordpress. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Ja, det är mycket trist att vara sjuk =( men men, jobbar imorgon kl 8 =( hoppas jag är lite piggare då.

    Jag har blogg.se och är riktigt nöjd med det, och man kan ganska enkelt ändra designen.

    Allt bra med dig?

    Gilla

  2. Sv: Va? De har de aldrig gjort för mig. :S Hade de pengatoalett eller var det någon som tog betalt av dig?

    Gilla

  3. Ja jag bloggar från blogg.se Trivs med det faktiskt.
    Men vilket domän har du och hur har du? Domän eller webbhotell?

    Gilla

  4. Ska köra valio och s om det hjälper,och själv är jag glad att jag kan blogga,kunde inget om data innan,men om du vill ha svar på dina frågor så skriv till min kompis Wille,han kan allt,du hittar han bland mina kommentarer,ha så bra.

    Gilla

  5. Svar: Vad härligt🙂 Förhoppningsvis kan det där inlägget få fler att fatta att det inte gör någon nytta för de själva om de klickar på alla dessa länkar.

    Bloggdesignen har nu lanserats, du är välkommen in och ta en titt och du får gärna kommentera den också🙂

    Om man inte är så bra på webbdesign skulle jag inte rekommendera WordPress, eftersom det är en av de mest avancerade bloggplattformerna. Det går att ändra extremt mycket, men det kräver också kunskapen.
    Blogger har jag själv aldrig testat, så det kan jag inte säga något om. Däremot är blogg.se en väldigt enkel plattform med ett gränssnitt som fungerar till det man behöver göra samt hyfsat enkelt att ändra designen om man inte är så bra på html. Dessutom finns det en hel del personer som använder blogg.se och därmed ett antal sidor dit man kan vända sig för att få hjälp. Du kan t.ex. fråga mig om det är något du undrar över kring blogg.se.

    Gilla

  6. what about blogg.se då? eller blogspot, de sägs ha färdiga teman till och med för sin blogg :p

    Gilla

Kommentera

