NES – underbar nostalgi

Det forsar ner nu, himmelen öppnade sig och vattnet pissar ner. Det var länge sedan jag såg en sådan här skur. Jag köpte som tur var med mig en tidning när jag gick hem, nu ska det väckas gamla minnen till liv. Kommer ni igår den gamla goda tiden då 8-bitar regerade och NES var det som gällde. Åh vad jag älskade min maskin. Jag och min bror tjatade hål i huvudet på mor o far i över ett år innan vi äntligen fick köpa spelmaskinen. Brorsan var den som helt klart var bäst på ALLA spel. Jag vet inte hur många handkontroller som jag sabbade när jag blev ledsen över att vara sämst på alla spel. Det är synd att jag inte har något NES att spela på, men bror har. Får lira lite nästa gång vi åker mer och hälsar på.

Följ Andreas direkt i din mobiltelefon

Posted on 7 juli, 2009, in Nostalgi, TV-spel. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Det finns inga roligare spel än de som är på nintendo 8-bitars! jag har ett fullt fungerande spel ligger hemma hos mina päron och det slängs inte i första taget!

    Gilla

Kommentera

