Lambada – Macarena – Aserejé = sommar

Istället för att sova och vila ögonen så blev det en promenad i vårt sköna Sundbyberg. Vädret är kanon och sommaren visar sitt rätta jag. Det är ljuvligt att vara ute och få ny energi av solens sista strålar. Plötsligt när vi gick där började jag nynna på en riktigt sommarhit. Det är nästan så att jag skäms när jag skriver vilken låt det var. The Ketchup Song…haha

Den var verkligen en sommarplåga som kom där som en ”frisk?” fläkt och tog många radiostationer och hjärnor i beslag. Vad som är ännu värre. Jag kommer fortfarande ihåg dansen och kan rörelserna. De sitter i ryggraden..haha..kan inte hjälpa det. jag hade ju hellre kunnat dansa så hett som videon visar  till Lambada som var en given hit och spelade högt hos ALLA 1989. Dansen var såå het och sexig. Jag var 11år då…men kommer ihåg den…

Och vi kan väl ändå inte glömma Macarena? Det var med en sån där gräslig låt som tog alla med storm. Men faktum är att jag gillar dessa låtar fortfarande, det står jag för. De är sommar,  minnen och skratten till låtarna är många. Sen att man fortfarande kan den dansen med…haha..den sitter där den med. Jag är inte frisk, help me!!!!

Vad väntar du på? Scrolla ner, sätt på volymen och njut! Ibland älskar jag Youtube!

Året var 1989, Kaoma – Lambada


Året var 1996, Los del Rio – Macarena

Året var 2002, Las Ketchup – The Ketchup Song (Aserejé)

Posted on 13 juli, 2009, in Mille, Musik, Musikvideo, Sommar, Youtube. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. SV: okej, lite trottsig då kanske?
    Haha, dessa låtar kommer aldrig att försvinna! haha

    Gilla

  2. Nostalgilåtar!!

    Gilla

  3. Haha ketchup sången:)

    Ja du, det är dumt med det. Men hoppas på att det blir bra nu snart.

    Sov gott.)

    Gilla

  4. Oj oj oj vilka härliga dansminnen … trots att jag är 30 år äldre än du … var tvungen att hoppa upp och sno runt ett tag. Ska nog ta och träna på ketchuprörelserna, så tar vi dem nästa gång vi ses! OK?

    Gilla

Kommentera

