Stendöd

Vilken värme som slog emot en på hemvägen. Värmen är här igen. Kändes ju mindre gott att cykla hem i det gassigaa vädret. Svetten blötte ner hela skyddet som sitter runtom i hjälmen. Yes, du läste rätt. Hjälm används givetivs när cykeln ska brukas. Det gäller att skydda de få grå man har…nu pratar vi inte om hårstrån, även om gråa sådana finns.

Cykel till och från jobbet, det var riktigt skönt att komma igång med det. Jag har inte tagit mig för att cykla in för. Antingen har jag gått eller åkt tuben in. Men i och med att cykel finns så är det smart att använda den.

Tidsåtgång vid olika sätt att ta sig till jobbet:

Gå powerwalk 45 min
Cykla 20 min
Tuben 15 min

Tiderna är givetvis med +/-några minuter beroende på dagsform m.m.

Nu ska jag gå och hämta Mille på hunddagis, ta en kort promenad. Vi tar en längre sedan när det svalnat lite ikväll.

Posted on 15 juli, 2009, in Cykla, Dagis, Dvärgtax, Mille, Värme. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Ja, men det är så typiskt mig också, alla vaknade av smällen hehe, de var mindre glada när klockan var lite efter 6.

    Gilla

  2. Ey, du får helt klart cykla oftare!😉

    Gilla

  3. 25 minuter till jobbet.
    30 från.
    Det är härligt när det går undan, men svettigt blir det!

    Gilla

Kommentera

