Äntligen Access

Äntligen!

DSCF3691

Det tog lång tid för SL att fatta galoppen. Bland de få breven man får nu för tiden så kom äntligen ett SL-Access kort. Jag gör som så många andra resenärer, prenumererar på säsongskort hos SL via arbetsgivaren. Skitsmart med tanke på att man aldrig behöver tänka på att köpa kort eller att det ska gå ut. Allt dras på lönen och man får automatiskt ett kort hemskickat. Men så kom då SL Acces. Ni vet det där magnetkortet som man laddar med resor. Ja, ni ser ju kortet på bilden ovan. Det ska ju ersätta de gamla förlegade papperskorten med magnetremsa som strular hej vilt hela tiden. Jag mailade till SL och frågade om jag inte kunde få mitt säsongskort på Access kort nästa gång då mitt papperskort vägrar funka i ungefär 2 gånger av 3 som jag drar det. Tro mig, det är skitirriterande. Nej fick jag! Problemet har varit enligt SL att man inte kan ladda de nya biljetterna som prenumerant, utan att jag snällt fick  hålla mig till godo med papperbiljetten. Riktigt skit kände jag. Lansera en sådan stor grej och man glömmer mer än hälften av alla som är anställda, inom Stolckholms Läns Landsting, som prenumerar (vi ÄR många anställda). Bra jobbat SL. Men nu så, vips…så blir jag också nöjd. Äntligen slipper man det där strulet med remsor som inte kan läsas av etc.

TACK SL!

Mitt kort är lila som synes, vad har ditt för färg?

Posted on 17 augusti, 2009, in SL, SL Access. Bookmark the permalink. 11 kommentarer.

  1. Skönt med SL Access!!
    Gör resandet så mycket enklare!

    Tack för komplimangen!! Älskar mitt nya smycke!
    Allt ok?

    Kram

    Gilla

  2. Lovely!
    Mitt är också lila. Såklart.

    Gilla

  3. Låter verkligen så praktisk med hemskickat SL kort🙂

    jag verkar har klarat mig från förkylningen.. Tror kanske för att vi satte ute och frös lite grann så slog lite förkylning… Hoppas jag att det är stopp nu!🙂

    Gilla

  4. Gud så störande. Man tycker dom borde fatta något själva men dom sitter verkligen bara där utan att göra nått åt problemen. För det är ju inte bara du som har problem med det…

    Gilla

  5. Det ska jag göra, grymt fint här ;D

    Gilla

  6. Vänta nu, har SL inte haft magnetkort förens nu?! ;P

    Du är nog lite vuxen. Fast vem blir inte det när det kommer till eld?😛

    Gilla

  7. Åhh vad gav det`? Joo, träffa nytt trevligt folk:)
    Festa med okända i Sthlm:P

    Gilla

  8. jag håller med pelle, har SL inte haft magnetkort tidigare?

    Gilla

  9. Fattar noll!

    Helt annat system här men lider med dej!😉

    Gilla

  10. Tack för informationen om ögonoperationen, jag avstår nog. Får öva på linser istället.

    Gilla

Kommentera

