ORALMEDIC

Jag är inte ensam om det, AFTE, plågande blåsor (ej herpes eller så) som svider och gör ont på insidan av läppen, tungan och/eller tandköttet. Just nu har jag en vidrig rackare som gör skitont på insidan av läppen. Gick till apoteket för att köpa en ny tub Kenakort-T munpasta, det enda som fungerar på mina blåsor. Det var ju en besvikelse, produkten har utgått ur sortimentet. Så nu sitter jag med en skit kallad AFTA MED och smörjer varannan minut. Jag överdriver inte. Den hjälper inte för fem öre och den skyddande filmen som ska skapas är att drömma om. Gelen som ska funka på även fuktig slemhinna sitter inte kvar ens en minut!

Så eftert lite eniroing fick jag nys om produkten ORALMEDIC. Låter som rena drömmen och jag har försökt få tag på den på flera ställen, tandläkare etc. men den finns inte än att köpa hos folktandvården i Stockholm. Ringde till ACO och frågade efter en lista med återförsäljare…de hade ingen sådan. Kunde inte ge mig några tips alls (apoteket har inte tagit in produkten än bla bla bla) utan önskade mig lycka till. Körde lite mer på eniro, 3 privattandläkare dök upp och påstods saluföra produkten. Ringde… Nej nej nej, de har den inte.

oralmedic 

Fortsatt jakt på eniro, hittade en brittisk sajt på nätet som säljer produkten. www.chemistdirect.co.uk
jag beställde genast två paket, fortare än fortast! Jag beställde två paket oralmedic för 4,99 pund st plus frakt för 7,49 pund. Totalt 17,47 pund (ca 195 kr). Ja, det var lite dyrt kanske. Men funkar det så skiter jag i priset! Jag är såpass trött på det här så snart sliter jag sönder läppen i ren frustration. Jag kan inte göra något, NÅGOT (dricka, prata, äta, borsta tänder, hosta, le, skratta, röra på läpparna, pussas m.m.) utan att det hugger, brinner och svider i läppen. Inget funkar! Så tyvärr har jag byggt upp kanske lite väl stor förhoppningar. Men allt är bättre än AFTA MED.

Jag lovar att återkomma med hur den funkade!

Posted on 23 september, 2009, in Afte, Oralmedic, Smärta. Bookmark the permalink. 8 kommentarer.

  1. haha, låter som herpes du😉 Men låter besvärligt. man brukar ju få blåser och besvär med läpparna nu på hösten… hoppas det går över snart🙂

    kram, snygging!

    Gilla

  2. Usch då. Ser fram emot en detaljerad rapport om Oralmedic.

    Gilla

  3. Fy 17 … känner verkligen med dig! Hade själv besvär av det där under en period när jag var ung, men nu är det åratal se’n sist. (Om det nu kan vara till nå’t hopp?)En STOOOR tröstekram får du av mig i alla fall!

    Gilla

  4. Folktandvården i Köping (västmanland) har det oralmedic för 96 kr/förp.

    Två behandlingar i varje förpackning så det är ju ganska dyrt, men väl värt pengarna (även om det gjorde satans ont att applicera)

    Testade för första gången igår och är fortfarande mer eller mindre smärtfri, fortsätter det såhär så är det bra!

    Så om den finns i Köping så måste den finnas på andra ställen! Om inte, be din lokala tandläkare att ta hem den!

    Gilla

    • Folktandvården i Stockholm säljer INTE produkten. Det fanns tre privata aktörer i Stockholm förut som sålde OralMedic, de säljer den inte längre. Jag har ringt runt en hel dag, googlat och kontaktat distributören i Sverige (ACO) som inte kunde berätta vart man sålde den. Så i Stockholm vet jag inget alternativ! Jag betsällde via nätet (länken i inlägget). Har fått min två paket för ett par dagar sedan (hur smidigt som helst). Men har ingen aft just nu att prova den på. Som lovat kommer jag återkomma med vad jag tyckte när jag har provat.

      Gilla

  5. Smärtan borta.

    Provade nyss oralmedic. Smärtan borta direkt. Har också provat att äta. Känns precis som vanligt. SÅ skönt.

    Gilla

  6. Har också haft bra erfarenheter av oralmedic. Fungerade utmärkt för mig, synd bara att det ska vara så fruktansvärt svårt att hitta i Stockholm. Om jag minns rätt tror jag bestämt att jag fick min av någon bekant.. Men är inte säker..

    Gilla

  1. Pingback: 2010 in review « ABOLIN

Kommentera

