Omplantering 13:06

Söndagen är här och med det den sedvanliga pyssla omi hemmet dagen. Ja, så är det, söndag är en pyssladag för mig. Så har den alltid varit. Städ och tvätt styr jag alltid så det blir på söndagar…men den här helgen så står annat på schemat, ska ta hand om blomstren här i hemmet. Först ut är att ta hand om alla keikis som orkidérna skjuter. De ska sättas i krukor och låta växas upp till fina plantor (förhoppningsvis).

omplanteringVäl förberedd med det som behövs för planteringen

Nu googlar jag runt på nätet för att hitta en bra beskrivning hur och vart man ska dela en orkidé som måste delas. bara det att jjag vet inte hur och vart i växten man ska dela. Det är tyvärr inte bara att sätta kniven i och tro att det ska funka, de här växterna är riktigt kluriga ibland och gör man fel, då dör de på en gång…vilket är lite synd och bör undvikas tycker jag. Jag gör mitt bästa i alla fall.

 

Posted on 11 oktober, 2009, in Orkidér. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Ja, det ska vara blandat och färgglatt!😀
    Annars ledsnar jag lätt.

    Hoppas att det går fint med planteringen!
    Själv köpte jag en ny kaktus igår, jag lyckades ta död på min gamla (haha, ja det går) så nu tänker jag fasiken lyckas hålla denna vid liv!😛

    Fina bilder på er föresten!

    Gilla

  2. Tjenare! Hur är det?

    Gilla

Kommentera

