Invalidiserad

Idag har inte gått som det ska. har knaprat volatren hela dagen och försökt härda ut. Körde ju CrossFit inroduktion igår. Hur kul och tufft som helst. Mängder av olika varianter på utfall, KettleBells, Pushups, Squats m.m. Eftersom detta är träningsövningar jag ALDRIG gör så tog kroppen massa stryk. Jag har muskelbristningar överallt. Armarna, framsida o baksida lår, ”vingarna” bakom/nedanför axlarna, bröstet. Jag kan inte röra mig, jag kan knappt sätta mig på en stol. Mattias har haft hur kul som helst, frågat om ”farbror ska ha lite hjälp?” m.m.  Mille är skitförbannad för att jag inte kan busa med han. En sak kan jag säga, jag är van vid träningsvärk…men det här är värre än värst

Nästa gång, då jag ska finputsa övningarna, kommer det inte vara lika farligt efteråt.

Såhär skoj hade vi!

Del 1 Squats:

som vidareutvecklades till s.k. thrusters där man slänger på en skivstång:

Del 2 Utfall:

Del 3: Kettlebell

Övning 4, en variant av pullups som var helt ny för mig, så jobbig efter en kort stund:

 

Posted on 29 november, 2009, in Crossfit, Träning, Träningsvärk. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Heh, stackare…😛 Jag förstår dig, det ser fasen tufft ut.
    Jag har själv smärtor i de flesta delar av kroppen, men det är lagomt, så där så man känner sig nöjd över vad man presterat.
    Dieten går relativt fint än så länge.
    Jag kommer inte att ge upp denna gång, nu är det toppform som gäller!

    Bra länk du skickade förresten.😉

    Gilla

  2. Jisses blev svettig av att bara titta…

    visa svettiga bringan vetja!

    Gilla

Kommentera

