Bajsberöm 17:59

Oj, är det verkligen så illa? Precis så tänkte jag när kvinnnan som gick förbi berömde mig för attt jag plockade upp hundbajset Mille precis lade på gatan. Är det så illa, att folk inte har vett att plocka upp efter sina hundar. När jag tänker efter; vist är det så. Jag vet inte hur många gånger som jag sett hundägare bara strunta i skiten. Att man kanske glömt påsen, det må va hänt. Men när man snällt ber dem plocka upp och den blonda, ursäkta uttrycket, bimbon säger att hennes chihuhua är så liten så att det inte gör något att strunta i att plocka upp efter den. Henne hade jag utan vidare problem kunna skjuta (förlåt, är rejält piss nu). En annan skön kommetar jag hört är att det bara är äckligt. Jahaja…ett skott till säger jag bara.

Nu är inte alla blonda bimbosar, men det är bara ett exempel på hur folk resonerar. Att hon jag stötte på råkade vara både blond och blåst var ju bara beklagligt. Jag trodde ALLA fattade att vid hundköp medföljer vissa förpliktelser, som att plocka upp efter sig och sin hund, hålla hunden kopplad (det finns lagar kring detta) etc. Men tydligen tror folk att det bara är att köpa hund och strunta i det ansvaret som medföljer. Somliga ska banne mig inte ha hund…någonsin! Det är ni som intye kan sköta ert åtagande som gör att jag och min hund får sura blickar så fort han ska uträtta sina behova.

Jag är inte bäst på allt, jag har väl glömt påsen jag med, jag är ju inget annat än människa. De få gånger jag har glömt påsen och Mille skitit, då har jag skämts, något så kopiöst. Mille är liten och släpper nätta små lortar, men det är inget skäl för att inte plocka upp!

Posted on 8 februari, 2010, in Hund. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. hehe jag har till och med plocka

    Gilla

  2. Hehe, jag har till och med plockat upp från andra hundar.
    Men det ”roligaste” är när man ser de som ansträngt sig och plockat upp bajset i påse men sedan lämnat påsen på marken.. ^^)

    Jaså, så det är därför du inte kan se den. Men kan säga dig, jag såg den ”vanligt” och det var riktigt bra med:)

    Men ja, du ser faktiskt INTE skelögt ut. Jag har då allt snokat runt på dig^^ hehe

    Gilla

  3. Ibland, när jag böjer mig för att plocka, plockar jag något annat istället. Glasbitar. Plast. Fimpar. You name it.

    Gilla

Kommentera

