Milles ensamträning

Det är fantastiskt vad man kan göra med iPhone, jag har sagt det förr, jag älskar min mobil. Den kommer väl till pass nu när vi precis har börjat ensamträna Mille! Tack vare en applikation som jag köpte till iPhone så kopplas min mobil upp mot datorns webcam via 3G-nätet och WiFi (om tillgängligt) så att jag kan se vad Mille har för sig och höra om han skäller, allt i realtid. Så hör o häpna, ikväll tog jag och min kärlek, Mattias, våran första ensamma promenad sedan i Juni -09 : ) Visserligen blev den under 10 minuter, men ändå. Mille stog mesta delen vid dörren (som synes på bilderna) och 2 ggr. gav han ifrån sig ett skall. Men ingen fara på taket…han ylande inte som tur var. Så nu blir det o skriva lapp och meddela alla som bor i huset att det kan höras skall då och då.

Posted on 15 februari, 2010, in Dvärgtax, Ensamträning, Iphone, Mille, Promenad. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Tipstack! Har sneglat på appen och nu ska jag ta mig tusan slå till.

    Gilla

  2. Men så himla praktisk apparat!

    Gilla

  3. Jisses så praktiskt… vilken teknisk värld alltså!!!!

    Gilla

  4. Teknikens under… Själv kommer jag ihåg när man fick stå knäpptyst utanför dörren😉

    Gilla

Kommentera

