Söndagsyra…

Nä..det kan man inte kalla det för. Jag står i beredskap i hemmet, redo att rycka in och jobba. Men inget jobb i sikte än så länge.

Så dagen har varit en lugn dag. Det är ju så varmt ute så man smäller av (ja, jag vet, det är dumt o klaga, men faktum är att inte ens hunden vill vistas ute…och jag fixar inte värmen…kroppen tar så mycket stryk), så jag drog en sväng till ett svalare ställe, gymet. 

Gymmet var riktigt svalt och skönt, de hade sänkt tempen där med ynka 2 grader, men det räcker tydligen perfekt. Så jag hade någon sorts reunion med mig själv och mina borttynade muskler. Dags o väcka liv i dököttet. Så biceps, bröst och axlar fick sig en liten omgång, avslutade med en kortis med kettlebells. Det här känns redan kan jag lova. Har ju inte varit speciellt aktriv i gymmet alls senaste halvåret. Inte ens ett pass i månaden har det blivit. Well well..nya tag.

Sen dog kroppen och ville hem. På vägen hem satt jag på perrongen och väntade på tunnelbanan. Fridhemsplan (och alla andra som ligger under jord) är ju så sval o skön, så jag satt där och missade ett tåg med flit för att sitta kvar en längre stund. Nu är frågan, vad ska man hitta på mer idag då?

Posted on 4 juli, 2010, in Död, Dvärgtax, Kettlebells, Muskler, SL, Styrketräning, Träning, Värme. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Att dra till ett gym var kanske inte min första tanke när jag vaknade i morse, men det måste varit skönt att vistas där om det var svalt. Lite som kylrummet på ICA kanske😛

    Sv: Mina hundar (och jag själv) ogillar värmen. Tyvärr så får vi vänta ända tills nästa år innan vi får vår egen pool!:/

    Gilla

  2. japps de e så en morgon skall startas : ) läget me dig ?

    Gilla

  3. Sv: Ja verkligen!
    Trodde inte jag heller, mycket goa skratt under Sunes sommar filmen!

    Allt bra med dig?

    Gilla

  4. Haha typ ja, men nu har jag lyckats få igång datorn igen. Har en kass laptop med men den använder jag typ bara när jag tågar till Kärleken.🙂

    Haft det bra i midsommar då? =)

    Gilla

  5. Duktigt!

    Kom hit till finnbyn, kan ge massage!!

    Gilla

Kommentera

