Önskebilden

Hänrik tyckte det var på tok för mycket bilder på hundar här. Han efterlyste lite kattbilder, på kissen i Sala t.ex. Till er som inte känner Pinky (jo, han var lite rosafärgad i pälsen som liten…därav namnet) kan jag säga att det är Mattias katt som bor ute på landet hos Mattias föräldrar. Ursprunget är en gatukorsning i Singapore. Pinky är en mycket ståtlig herre och är riktigt mysig…när man väl får röra lite vid honom.

Jag hoppas att bilden nedan förgyller Hänriks dag, då han, jag misstänker, sitter på kontoret, nästan granne med slottet i gamla stan. Ber om ursäkt att bilden inte är nytagen, men jag kan svära på att Pinky ser likadan ut än idag…kanske möjligt att han har ändrat posé sen dess.

Detta var ju en rioktigt söt och fin bild på en kisse. För lite mer skruvad humor kring kattbilder kan jag rekommendera följande sida: http://www.stuffonmycat.com/
Tack Vonkan för tipset, jag hade totalt glömt bort att sidan existerade.

Posted on 9 december, 2010, in Humor, Katt, Pinky. Bookmark the permalink. 9 kommentarer.

  1. Sv: Japp, ensam med hundarna och har varit det i 1½ vecka och kommer vara ensam med hundarna utan sambo tills på tisdag då han kommer hem från jobb igen!

    Min sambo jobbar till sjöss på båt.

    Gilla

  2. Det blir nog ingen sån.. men jag kan alltid drömma..😉

    Är allt bra med dig idag mannen? =)

    Gilla

  3. Fick du min kommentar? :*

    Gilla

  4. Vilken söt liten kisse🙂

    Sv: Ja, jag hoppas på stort genomslag när det kommer till antalet följare rörande detta🙂

    Gilla

  5. Hej hopp!

    Svar: Ja, idétorkan tog fart igen…🙂
    Var och varannan dag de senaste veckorna har jag tänkt att ”idag ska jag skriva ett inlägg”, eller ”imorgon, DÅ blir det ett inlägg”. Men så kommer annat före.
    Nåja, i helgen SKA jag ta mig tid och plita ner någonting.😉

    Fin kissemoj!

    Man kanske skulle låta sig inspireras av den där kattsidan, och pynta sina egna missar så här lagom till jul? Haha.

    Gilla

  6. Jodå … han är sig rätt lik … lite rundare om kinderna kanske. Han är ju en medelålders herre numera. Lite kramgoare nu för tiden, men fortfarande med en stor portion integritet. Positionen är oförändrad … ja, med vissa nödvändiga avbrott förstås; ägorna måste ju inspekteras dagligen, möss, råttor, och (tyvärr) någon enstaka fågel och harpalt ska nedläggas … det är mycket att göra här på landet.

    Gilla

  7. Bra! Det här var det bästa inlägget på blogen sedan ungdomsbrutta slängde sin Mc Donaldsmugg på tunnelbanne-perrongen!

    Gilla

  8. Nej lyssna inte på han! Mer hund och mindre katt.:) Jag har nu ”gift in mig” med 2 katter och saknar min hund. Trött på katter nu:-P

    ja, precis det jag funderade på med. De lär ju säkert bli kladdiga och äckliga efter första gången…

    Gilla

Kommentera

