Välkommen hem…igen

Då var vi på plats i hemmets lugna vrå. Mille verkar lugnare nu…men efter att ha varit stressad i ett par dygn på djursjukhuset så får han äntligen vara helt trött och slappna av. Hoppas bara nu det får hålla i sig. I januari är det dags för återbesök till ortopeden. Men fram tills dess är det samma stränga vila och lugn som gäller. Åh va roligt vi ska ha det…not…

En trött och medtagen kille som knappt orkar sitta upp.

Posted on 17 december, 2010, in Dachshund, Djursjukhuset Albano, Dvärgtax, Mille. Bookmark the permalink. 7 kommentarer.

  1. Aaawh, vilken söt liten Mille!=)

    Gilla

  2. åhhh, jag känner för er! Jag hoppas att han äntligen blir frisk nudå och att det som du sade: – Håller i sig.

    Nu är det bara att vänta och se, och ta hand om stackarn från mig också will ya?

    Gilla

  3. men gud vilken söt liten sparv då🙂

    Gilla

  4. Ge goseMille en (försiktig) kram från mig!

    Gilla

  5. Det var väl för väl att det gick att smärtlindra honom och att han fick komma hem. Är det diskbråck han har? Om det är det det är, förväntas det läka av sig själv som på människor (oftast i alla fall)?

    Himla tur att ni har en heltäckande försäkring på honom. Jag valde bort rehabilitering i simbassäng och sånt till våra katter, det hade känts helt galet. Inte så att jag anser att de på något vis har ett mindre värde än en hund skulle ha, men de lever ett liv där de själva beslutar över sitt kommande och gående och jag skulle ha svårt att utsätta dem får långa behandlingar och rehabiliteringar.

    Oj. Det blev ett längre utlägg än jag tänkt mig, men det är ju så; hör man om någon annans oro över husdjur så funderar man på sina egna.

    Hoppas det blir en trevlig kväll.🙂

    Gilla

  6. sv: Tack så mycket!

    Jag jobbar som undersköterska, planerare och vikarierande samordnare inom demensvården!

    Själv då?
    Några planer för dagen?
    Skönt att mille är hemma igen!

    Gilla

Kommentera

