Bästa starten!

Hej på er! Hoppas ni alla fick den starten ni förtjänade…bakfulla och alldeles matta ; )

Hur börjar man det nya året på bästa sätt? Jo, man shoppar loss, i vårat fall vart det nya matmöbler (heter det så?…hjärnsläppet slog till). På Mio köpte vi idag nytt bord och nya stolar. Det är så snyggt!

Bord för 6 personer, 6 stolar och en tilläggsskiva, ser ut så här. Stolarna är i läderklädsel på bilden. Men vi valde att ta stolarna med tygklädsel istället, vilket gör att dom ser ännu snyggare ut : )

Vi blev lite förvånade när vi insåg att det är läderstolarna fast dom skickar med tygklädsel också (för samma pris som setet utan klädsel)…så tröttnar vi kan vi variera som vi vill.

Så nu jäklar, nu har vi köpt det första till den nya lägenheten. Både jag och Mattias blev kära i matmöblerna när vi såg dem. Roligt när bägge faller pladask och det inte råder tvekan om man ska köpa eller inte. Det här kommer bli så bra, när flytt är klart, då vi kan känna in lägenheten ordentligt.

Eftersom golvet i lägenheten är ekparkett och matmöblerna är ek måste vi hitta en snygg matta också som kan bryta av ekkänslan på ett bra sätt. Några bra tips på färger som kan tänkas funka?

Hur har eran start varit på det nya året? Fyndat något på mellandagsreorna?

God fortsättning på er alla och hoppas vi får ett riktigt bra år!

Posted on 3 januari, 2011, in Flytt, Mio, Shopping. Bookmark the permalink. 18 kommentarer.

  1. Sv: Tack, ja visst är dom!

    Snyggt!

    Inget fynande på mellandagsrean för mig !
    Jag skulle egentligen köpa den nya kameran i helgen som var då dom hade 20% på hela mediamarkt, men jag väntade och i dag slog jag till och köpte kamerahuset för fullt pris, hur dum är jag egentligen inte! :S Men jag tyckte det var för mycket pengar tills min sambo ringde i dag och sa .. Dom på båten saknar dina bilder i bloggen ,iväg och köp den där jävla kameran så dom blir nöjda och du med!🙂

    Gilla

  2. Riktigt snygg blogg!😀

    sv: nope, klockan 8 kommer det upp😀

    Gilla

  3. haha japp det får du göra😀

    Gilla

  4. Riktigt fint! Något sådant har vi dock inte råd med nu, och så fort pengar rullar in så läggs dem på hundarna. Jag har fått idéer inför ett kommande staket runt huset, och sambon ser hur pengarna bara flyger iväg😛

    Sv: Ja, nu får Jonnie äntligen sova gott om nätterna😛 Hundarna har inte visat något överdrivet, men spöket kanske bara behöver finna sig till rätta först🙂

    Gilla

  5. Sv: Ja, möbler är inte precis billiga, men jag väljer oftast att köpa begagnade möbler för att komma lite billigt undan. Dessutom känns det inte så upphetsande att köpa en helt ny soffa när man vet att man samtidigt vill kunna ge hundarna en plats där :S

    Gilla

  6. ja de e fan inte klokt, byter nog imorrn tror ja

    Gilla

  7. Sv: Ja verkligen🙂

    Det förstår jag!
    Äntligen kan jag fota igen !

    Gilla

  8. Sv: Ja, man kan göra rejäla klipp ibland. Jag har haft riktig tur när jag köpt begagnade bilar i alla fall🙂

    Gilla

  9. Inte handlar man på dyra MIO?😛

    IKEA is tha shit!😀

    Allt bra med dig?

    Gilla

  10. jodå, helt okej!🙂 själv då ?

    Gilla

  11. SV: Tack ska du ha!🙂

    Fotointresset kom när jag hade reptiler och sedan la jag av med giftormarna p.g.a sambons rädsla och sen dess har fotointresset hållt i sig! Ingen kurs eller dylikt, självlärd och övning!

    Gilla

  12. Nu är ”gissa vilken film låten kommer ifrån” pausen slut och tävlingarna åter igång igen! Kika in och gissa film, svaret kommer imorgon och dom som gissar rätt blir länkade!

    Skulle vara jätte kul om du deltog! annars ursäkta att jag störde. Ha en fortsatt trevlig kväll, kram!

    Gilla

  13. Jättesnygg och så himla kul att ni båda ville ha samma möbel! Vi kan ofta (om än inte alltid) hålla på och dividera så länge att vi till slut bara struntar i det hela.

    Sv. Jag är en mycket snäll mor😉 men sönerna är då rakt inte intresserade av dans och dottern.. hon är mer lagsportare-blodsmak-i-munnen-atlet-typen…

    Jag funderade faktiskt på en sak, vad ”gör” du medan du är på crosstrainern i 60 minuter? Kör du något program, tittar du på TV eller är du ”bara” superfokuserad? Jag fixar inte crosstrainern annat än genom instruktörsledda pass.

    Gilla

  14. Hoppas erat hem blir personligt i vilket fall😉
    Och inte opersonligt med så få saker som möjligt.. :*

    Jag kan väl inte veta hur billigt stolarna och bordet var?😀

    Gilla

  15. Nu kommer inte jag ihåg vad mattan heter men den finns inne på IKEA och heter nått i stil med Hampen/ Gåser. Jag tycker ni ska ha en mörkgrön matta under ert matsalsgrupp, tror det skulle passa bra mot både bordet och golvet.

    Jag förväntar mig lätt en inbjudan på er inflyttningsfest.😉

    Gilla

  16. Snyggt shoppat pojk! Bjud mej påå middag eller fika snart så får jag testa!

    Gilla

  17. Läckra stolar. Sexig rentav.
    Nej, tittade in på rean igår, men såg bara några ledsna gamla trasor.

    Gilla

  18. Väldigt snyggt må jag säga! Det där skulle jag utan tvekan kunna tänka mig att ha själv, om jag hade haft plats, vill säga.
    Och att ni fick både tyg och läderklädsel skadar ju inte direkt.🙂

    Gilla

Kommentera

