Bloggarutmaning!

Fick en utmaning av Tommy, här är svaren på frågorna som ställs i den utmaningen!

1 – Hur länge har du bloggat?
Bra fråga. Jag tror jag skaffade en blogg 2006, men sen hände inget. Inte inlägg på över 1 år. Så nå¨gon gång 2007 kom jag på igen att bloggen fanns…och började skriva. Så det tog lite tid.

2- Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Det är ett gäng faktiskt. Kollade in min favvolista i explorer. Rabblar bara upp några här utan inbördes ordning: Stefan, Anne, Johannah, Tommy, Pelle, Kim , Kim, Danten, Daniel, Henrik, Johan, Jonnie…det var några av dem.

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Oj, jag har nog fallit för dagboksbloggarna. Kan dock halka in på ämnesbloggar då och då. Men det är rätt ovanligt. Det var mer ämnen än dagbok förut.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog…hoppas jag. Kanske inte i allt…men i det mesta.

5 – har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag har en klar inre gräns. Den försöker jag hålla, det finns saker som inte ska läggas ut på nätet, medans vissa andra saker går alldeles utmärkt. Jag har nog inte tänjt på gränsen någon gång. Började hej vbilt och stramade snarare åt det lite.

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Det är faktiskt rätt roligt att skriva av sig, så att få bekräftelse är definitivt inte meningen. Meningen är era att vänner och bekanta lättare kan få lite koll i vad som händer i mitt och min mans liv. Här vill jag citera Tomm ”Men självklart, alla fina ord man får gör ju att man fortsätter.” Kan inte göra annat än att hålla med.

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nope, det har jag faktiskt inte.

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Man ska veta vilka följder det kan få. Om man som person inte mår bra inombords och inte kan tackla ovänliga kommentarer så kan det gå riktigt illa om det vill sig illa. Det finns alltid folk som skriver sviniga kommentarer och det kan tyvärr få förödande konsekvenser. Likadant om man inte lyckas hitta sin gräns som det frågas efter i fråga 5, då kan det också gå illa om man går över en viss gräns.

9 – Hur ser bloöggandet nackdelar ut för dig?
Jadu, en bra fråga. För mig personligen, finns nog inga nackdelar. Jag skriver ju inte så fruktansvärt mycket superpersonligt
som kan slå tillbaka mot mig. Jag står för det jag skriver och det tror jag de flesta kan skriva under på.

10 – Tror du au fortfaranade bloggar om två år?
Hmm…är skeptisk. Kanske…kanske inte. Beror lite på vad som händer i livet. Flyttar vi utomlands eller något sådant, självklart…då kommer det nog bli en riktigt saftig dagboksblogg.

Nu ska jag utmana vidare! De jag utmanar är:
Johannah, Pelle, Stefan, Peter, Jonnie, Kim

Posted on 24 januari, 2011, in Oplacerat. Bookmark the permalink. 9 kommentarer.

  1. Åhh tackar, men faktum e att sånt pallar jag inte göra🙂 men tack ändå 🙂

    Gilla

  2. Ja, skulle ni flytta utomlands får ju bloggen bli länken mellan oss andra i Sverige!🙂

    Sv: Ja, vovvarna är duktiga på att sysselsätta sig om de väl bestämt sig för att förvandla en pinne till flis, eller helt sluka ett tuggben😛

    Gilla

  3. Om det ändå var så..🙂

    Faktum är att bilderna är inte ens redigerade.. jag förstår mig inte på sånt..
    Så dem blev bättre än väntat.
    Gör du?

    Gilla

  4. Rolig utmaning! Ska försöka komma ihåg att göra den så snart som möjligt! Var lite annorlunda än de klassiska ”vad gjorde du igår och hur många av dina vänner är idioter”-listor som cirkulerar runt.

    Gilla

  5. SV: Ja sedär ja !

    Ja 14 dagar utan honom är jävla trist, men det går.. Men dessa 14 dagar han har vart hemma har fan farit förbi mig, jag har verkligen inte hängt med.

    Nu är även semester slut efter dag.
    Börjar jobba i morgon, men bara lättstart, 1 dags jobb, sen ledig🙂

    Gilla

  6. Ahh tack.

    Nu har jag gjort denna utmaningen. =) Tackar:)

    Gilla

  7. De där frågorna är det nog bra att tänka över och kanske också sätta på pränt. Det gäller nog att vara på det klara med hur privat och utlämnande man vill vara. Igårdagens lokaltidning läste jag om en ung Nyköpingstjej som inte bara fått sina bloggfoton stulna rakt av, någon hade hittat på en ny personlighet till henne och hennes kille! Till och med facebookkonton fanns för dessa påhittade personer som illustrerades av Emmas foton. Inte klokt.

    Gilla

  8. Done! Tack för utmaningen, då ”slapp” jag ju tänka ut ett eget inlägg.😀

    Gilla

  9. Flytt utomlands låter ju faktiskt inte helt fel!😀

    Gilla

Kommentera

