Earth Hour 2011

Så var det dags igen för Earth Hour 2011. Den 26:e mars ska det bli mörkt igen, mellan 20:30 – 21:30. Jag ställde frågan på twitter i morse, ställer den här också. Vad ska du göra när du släckt allt ljus? Jag önskar/hoppas att alla jag känner som läser detta (och inte läser här) bidrar på detta otroligt simpla sätt och släcker ner. Det finns ju inget skäl till att inte släcka, eller hur?

http://www.wwf.se/vrt-arbete/klimat/earth-hour/1196404-earth-hour-startsida

Vi går steget lite lägre hos oss och stänger av allt under timmen (som ibland kan dra ut till mer än en timme). Funderar på att detta år släcka allt med hjälp av proppskåpet. Hos oss ska det mysas som bara den!

Posted on 22 mars, 2011, in Earth hour, WWF. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Länge leve värmeljus!😀

    Gilla

  2. Jag tänkte kanske passa på att sova lite? Lika bra menar jag😉

    Mate, sorry för att jag inte svarat på kommentarer på länge, har haft en hel del att tänka på.

    Gilla

  3. Hos oss blir det nedsläckt i över en timme då vi har en årlig myskväll hemma hos en vän i samband med earth hour när vi sitter och pratar i stearinljusens sken.

    Gilla

  4. Har hört en massa folk som kommer flytta fram klockan en timme just då, vi ändrar ju till sommartid imorn.
    Det räcker inte med att släcka ner allt för en timme.
    Bättre att vi börjar köra mijövänliga hybridbilar och datorer som laddas med hjälp av solenergi.
    Liksom hur mycket ger det att släcka ner sina enegisnålsparande glödlampor?😛

    Gilla

Kommentera

