Vilken natt…segare än kola

En aning seg idag då med tanke på natten som var. Har väl inte kanske varit riktigt på hugget idag på jobbet. Kom till akuten runt 21 och
fick först komma in till läkaren vid 03:20. Den väntan kan jag säga var allt annan än rolig…var på väg därifrån en gång vid 2…då orkade jag inte mera…men då sa en sköterskan att bölden verkade blivit lite större medans jag väntade och hon ville verkligen inte släppa hem mig…måst ju få medicin tyckte hon. Väl inne hos läkaren vart det bedövning, hon skar upp lite och tömde ut det som gick att tömma ut. Måste säga att det var en fröjd att känna hur trycket lättade och smärtan avtog en aning. Tyvärr kunde hon inte få ut allt utan fick sätta mig på penicillinkur. Om klumpen som är kvar blir mjuk så får jag åka in igen och så dränerar man en gång till sade läkaren lite sådär klämkäkt. Väl inne hos läkaren gick det fort och 3:50 satte jag mig i taxin hem. Kastade mig i säng…något speedad så jag vet att jag kollade på klockan sista gången 4:32.

Klockan ringde sedan 06:00 och det var ju bara att kliva upp och stappla sig iväg till jobbet. Pigg som en nyponros ; )
Idag blir det tidig sänggång…sova ikapp mina timmar.

Nåja, sån var kvällen…och så kan det gå…

Posted on 20 april, 2011, in Onsdag, Sjukhus, Smärta, Trött. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Fy sjuttsingen … vilken nattmara … nu önskar jag dig en riktigt GOD natt!

    Gilla

  2. Vilken väntan!!! Men det är klart, det finns väl vissa risker med en sådan infektion i ansiktet…om det skulle sprida sig.

    Sv. Jag är biomedicinsk analytiker, har jobbat på patologlab men numera vänder jag papper!🙂

    Gilla

  3. Fy farao.
    Hoppas du snart är ditt vanliga friska jag.

    Gilla

  4. Sv: Ja den väntan är sjuk på akuten ..

    Hoppas det känns bättre.

    Gilla

Kommentera

