Det egna biblioteket…

Ska ta och gå igenom några flyttkartonger som innehåller böcker och se vilka jag vill ha uppställda i våra bokhyllor. Resten får förpassas ner till förrådet. Drömmen vore ju att någon gång ha plats för ett eget ”bibliotek” där man kan sitta i läslampans sken, i laminofåtöljen och njuta av en god bok. Men än så länge får det förbli en dröm. Hade vi haft ett litet större ”kontor” så hade det funkat att ha det som ett bibliotek också. Drömma går ju och någon gång ska väl den bli sann hoppas jag : )

Jag är ju ett stort fan av PocketShop och nu de senaste åren har jag faktiskt läst massor. Har även fått upp ögonene för böcker som ärskrivna på engelska. Ett bra sätt att hålla språket vid liv…

Dags att skrida till verket! Denna helg ska alla flyttkartonger väck : )

Posted on 30 april, 2011, in Böcker, PocketShop. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Min syster har ett eget bibliotek och inte ens där får hon plats med alla böcker, helt galet.😀

    Gilla

  2. Ja, tänk om man hade haft det utrymmet, så man kunde ha ett eget, mysigt bibliotek… Det vore nice.

    Aj då…vad synd att planerna blev inställda.
    Men, det är ju inte hela världen…jag skulle tro att ni får en helt ok kväll ändå.🙂

    Gilla

  3. Jaha nu kom jag till denna bloggen mycket beroende på att goda vännen Annne länkat hit då hon smällt i sig en massa glass pga Dej. Förstår dock inte kopplingen till en dröm om ett bibliotek. Jag vill också ha ett sådant. I min läsvrå skall ingen Tv finnas, bara böcker utmed väggarna i vita bokhyllor. Jag vill dessutom ha två laminofåtöljer. Nej förresten jag vill bara ha en så jag får vara ifred och läsa. En bra snygg lampa från 50-talet skall det också finnas med gamla skärmar. Det var lite mycket detta bara beroende på glassar jag aldrig dragits till?

    Gilla

  4. Glad valborg.
    Ska inte du fira på något sätt?
    Spana in en eld eller så?
    Sitt inte bara hemma😉

    Gilla

Kommentera

