Sommarresan…

Har ju en hel veckas semester i sommar. Del av den veckan kommer jag åka ner till rötterna i Skövde och Hjo och hälsa på. Äntligen har jag kommit mig för att boka biljetterna. Nu återstår bara att se om SJ håller sig på banan… Dom är ju inte så kända för punktlighet och avgångstäthet längre… Men som experterna skulle sagt… ”Det finns förbättringsutrymme”…

Jo, mamsen vart glad i alla fall över att jag kommer ner. Hon tyckte det var synd att Mattias inte kunde följa med, men det blir ju lite svårt eftersom han inte kommit hem från Australien än när jag åker ner. Vi får helt enkelt ta bilen ner när Mattias kommmit hem och göra en tur ner.

Posted on 18 juni, 2011, in Semester, SJ, Sommar. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Det mesta av tågproblemen är inte SJs fel. Om det är fel på spår, signaler osv. så är det Trafikverket man ska gnälla på🙂

    Gilla

    • Du har så rätt så, jag uttryckte mig dåligt där. Signalfel och liknande är inte SJ:s fel. Men SJ borde få en känga dom också, för underbemanning, uteblivna ersättningståg, bristande information till resenärer och annat som kom upp i uppdrag granskning är deras problem…och påverkar avgångar. Fast nu ska jag inte vara gnällkärring…sorry!
      Oftast går ju resandet bra : )

      Gilla

  2. Jag tror det är lugnt så här års, dessutom X2000 till Skövde brukar ju bara schvischa till och så är man där.

    Gilla

Kommentera

