Mums

Vem kan motstå en frestelse som denna? Självklart ett måste denna 3-dagars ledighet som precis påbörjades.

20110623-045943.jpg
Vad har ni för planer nu i midsommar?

Posted on 23 juni, 2011, in Helg, Midsommar, Njuta. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Mums var ordet.
    Jag packar, jobbar några timmar i morgon och sedan drar jag till Berlin.
    Glad midsommar!

    Gilla

  2. Som det brukar; just inga planer alls! Hela familjen ser ut att bli hemma (eller dotterns planer vet jag ännu inte).

    I vår nuvarande by finns just inget midsommarfirande vi upptäckt, i vår förra by fanns treditionsenligt tjohejsan vid hembygdsgården som vi åkte på, men som sagt, numera är det inte mycket bevänt.

    Och vet du, jag har något slags ”midsommartrauma”, under så många år när jag var rätt ung kände jag mig helt ensam och övergiven under just midsommar (inte just någon annan helg) och det sitter i, så jag drar mig som litet undan allt firande. Det är som det är med det….

    Gilla

  3. Riktigt mogna jordgubbar, det är svårt att stå emot.
    Det dröjer nog inte allt för länge innan jag kan hämta dessa läckerheter från min egen trädgård.🙂

    Gilla

Kommentera

