Åså varde…

Skulle ta en lite längre promenad här med jycken. Så lång blev den inte…men däremot långsam! Regnet mötte oss bara några minuter efter vi kom ut. Mille hittade en torr fläck där han parkerade sig och ville inte röra sig ur fläcken. Så där fick han sitta en stund och kura mot husväggen.

20110625-123212.jpg

Ända tills jag tröttnade och tyckte att det fick vara nog. Senare insåg jag hur elak jag var när vi gick förbi några stuprör och allt vatten som forsade ur dessa, några likt vattenkakanoner, och nästan spolade bort Mille. Just stupröret på bilden var ingen fara, värre med det som väntade runt knuten…haha…

20110625-123412.jpg

Å de bara fortsätter, men nu sitter vi i säkerhet inomhus och Mille far runt och torkar sig i mattor, soffan, plädar…allt för att bli torr. Å nu kommer även åskan…how fun! Mysväder med andra ord : )

Posted on 25 juni, 2011, in Dachshund, Dvärgtax, Mille, Promenad, Regn. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Haha blöt hund. Ser mysigt med jobbigt ut. =)

    Glad midsommar:)

    Gilla

  2. Stackars sate då😉

    Hoppas du med hade en lika fin midsommar?🙂
    Såg att ni hade haft picknick!😉

    Gilla

  3. Så gullig hund , men stackarn. Förstår att han inte vill gå ut!

    Gilla

  4. Det kan jag tänka mig! =D

    Har Mille hämtat sig från regnpromenaden nu?🙂

    Gilla

  5. Sv: Tack så mycke goding, jag har sovit mycket bra🙂

    Åh , stackars Mille , elak husse dom tvingar honom ut i det där regnet .. Iknow that feeling!
    HUr har hela midsommar helgen vart?

    Gilla

Kommentera

