Lyckan kommer som belöning

Dagens besök till Bromma Zoomarknad resulterade i lite shopping, som alltid.

20110716-023029.jpg
Två paket förhudsrengöring, med tanke på hur ofta den ska rengöras nu när han har katarr. Ett nytt pipdjur att död, ska ersätta en gammal sleten historia i lekkorgen. Sedan längst fram en tandstensskrapa. Märker att han lätt får tandsten och det var inte länge sedan han sövdes hos veterinären för att ta bort det. Men nu nu tänkte jag pröva själv hemma och se hur det funkar. Lite försiktig är man allt, fick tyvärr inte bort allt. Viste inte hur mycket jag vågade trycka längst upp mot tandköttet. Ska be brorsans fru, Anneli, om lite råd när jag träffar henne i nästa vecka, hon kan det där har jag läst : ) Men jag är nöjd, massa gult försvann på tänderna och det är ju kanon det för att vara första gången.

20110716-023821.jpg
Som belöning för att Mille varit så duktig, och tålmodig, får han ett fryst märgben (som även det är ett effektivt redskap mot tandsten) att sätta tänderna i. Han kommer stinka kadaver i munnen, men det får man allt ta. Att se han så lycklig och upptagen med märgbenet gör gott för både min och hans själ ; )

Posted on 16 juli, 2011, in Bromma Zoomarknad, Dachshund, Dvärgtax, Hälsa, Lycka, Mille. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

