Nöden har ingen lag…

Eftersom Mille inte visat intresse alls för matskålen idag fick jag tänka om lite. Att hungerstrejka hjälper ju inte läkningsprocessen utan snarare tvärtom, sinkar den. Man önskar titt som tätt att man kunde föra en riktig dialog med sin fyrfotade vän, så att dom förstår varför vissa saker är viktiga här i livet. Men men, man kan ju inte få allt, Så det hemliga vapnet inhandlades och plockades fram!

20110902-193645.jpg
2 matskedar av ”Doggy” blandades ned i hans vanliga torrfoder. Vips, 1 minut tog det, sedan var skålen helt renslickad. Får köra såhär ett par dar så att får i sig all näring han lär behöva.

Sådär, nu kan man andas ut igen, både hund och husse är nöjda. En sak ska ni ha klart för er, en tax som vägrar äta, den är det något allvarligt med…sjuk, har ont eller något i den stilen.

Posted on 2 september, 2011, in Dvärgtax, Mat, Mille, Sjuk. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Jag brukar önska detsamma, att man ibland kunde få de små liven att förstå att man bara vill dem väl. Till exempel vid medicinering och kloklippning.

    Svar: Jag är närmare ”hot-bruden” än jag tidigare varit, fast än är det en bit kvar…
    Både när det gäller muskeluppbyggnad och minskning av fett.
    Jag har fått rätt svårt att hålla min diet (ingen omänskligt hård, så det borde inte vara en omöjlighet).
    Jag kanske skulle bli bättre på att se vad jag åstadkommit, istället för att mest påpeka det jag tycker fattas.
    Men, när det gäller många saker är jag en envis perfektionist, så vad gör man.😛

    Jag förstår verkligen ditt missnöje över att inte kunna träna som du vill.
    Väldigt snygga bilder som finns på den där sidan, snacka om att vara i toppform!
    Men nog tror jag din kropp är i fint skick nu också?🙂

    Gilla

  2. Klurigt det där men oftast går det lurar djur att äta, åtminstone lite, lite grann.

    Kommer ni ut om dagarna?

    Gilla

Kommentera

