Kärt återseende nr. 2. – Flashback!

Jag har alltid tyckt att det varit något bekant med en tjej som jobbar på hunddagiset där Mille går. Fått en känsla av att jag träffat henne förut och rösten är ”bekant”. Men jag har väl minne som en guldfisk och inte kunnat placera henne…således har jag också slutat tänka på det.

Men nu på morgonen kom svaret, från henne! Hon har haft exakt samma känsla som jag, men skillnaden mellan oss är att hon fortsatt tänkt på det. Men hur som haver, såhär ligger det till. Vi har umgåtts får många år sedan. Jag är född och uppvuxen i Hjo, bodde där fram tills jag var 18. Hon har bott i Skövde. Vi har umgåtts, tack vare, en då gemensam vän. Så jag och Mikaela, som tjejen på hunddagiset heter, har alltså umgåtts, firat en hel del ”sikens dagar” ihop och hängt i både Hjo och Skövde.

Så när hon frågar om jag kommer från Hjo, då trillar polletten ner. Hur roligt som helst, inte undra på att man blivit lite ”tjenis” med henne och vi pratar lite extra när jag hämtar Mille. Ungdomsminnena finns väl där i bakhuvudet, eller snarar fanns…just nu väller de fram…sköljer över mig som en tsunami.

Haha…strålande start på en tisdag : )

Posted on 6 september, 2011, in Nostalgi, Vänner. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Visst är det roligt att träffa vänner från förr … och spåna om gamla minnen och att man (kanske) har så olika minnen!

    Gilla

Kommentera

