Sundbybergsmilen avklarad

Härlig morgonstart, lite kaffe och en promenad med Mille. Efter det slängde jag på mig löpkläderna och gav mig ut. Powerwalken blev raskt till en joggingtur istället. Vilket gjorde att jag satte ”personligt rekord” i sträcka. Jag joggade runt bägge sjöarna, i en åtta. Två sådana varv utan att gå en endaste gång blev en sträcka på ca 10.5 km. Detta på en tid strax under timmen. Bilden medluten missvisande med tanke på att jag satte på uret och GPS utanför dörren. Jag powerwalkade ner till sjöarna och en nedvarvningspromenad hem, så jag har räknat av ca. 1,5 km på totalsträckan.

Jag vet att många springer snabbare och längre än vad jag gör. Men en mil, på under en timme, jogga utan att stanna eller gå, att fixa det…detta ÄR stort för mig. Jag måste erkänna att jag skrek lite av glädje när jag ”kom i mål”…

20110910-150723.jpg

Posted on 10 september, 2011, in Jogga, Lycka, Sundbyberg, Träning. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Det är ju skitbra! Grattis!!!!

    Gilla

Kommentera

