Bye Sweden – Hello Orlando

Nu är det äntligen dags. Om 50 minuter kommer taxin som ska ta mig ut till Arlanda och därmed påbörjas resan till Orlando i USA. Lämnar kallar Sverige för en vecka i sol och värme.

Första dagarna kommer gå åt till att besöka kongressen AAO (American Acadamy och Opthalmology), jobbet har valt att skicka iväg mig och två av mina kollegor på denna stora kongress.

Det blir ett antal intensiva dagar med ALLT som har med ögon att göra. Det kommer vara hur mycket folk som helst och när man tittat på listan över utställarna, då fattar man att det här är STOORT. Massor med föreläsningar, massor med apparater, massor med kollergor från hela världen. Det här kommer bli en upplevelse!

Ska inte bara jobba, jag kommer även att ha 3 dagars semester efteråt och varva ner, passa på att njuta lite. Vågar påståt att det blir en del skrämmande berg-och dalbanor. Ett besök på på Discovery Cove, för att bada med delfiner har också planerats in. Nu blir det lite semester!

Vi får se hur mycket skrivande det blir här på bloggen. Några uppdateringa ska väl allt bli av. Har lovat några kollegor att jag ska ge lite livstecken ifrån mig. Så håll utkik här, så ska ni allt få se att lite uppdateringar här då och då.

/Stor kram, nu frulle, sen taxi!

Bye Sweden – Hello Orlando!

Posted on 21 oktober, 2011, in AAO, Arbete, Resa, Semester, Shopping, USA. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

