Kraftiga förseningar…f**k!

Vi får väl se hur det går med själva resan… Som det ser ut just nu vet jag inte om jag kommer kunna komma till Orlando enligt reserutten som har bokats. Anledningen är en kraftig dimma i Frankfurt (där jag ska göra ett byte), som gör att planen är försenade därifrån. Så planet jag ska åka med blir minst en timme försenat och det det är så mycket tid jag hade som bytestid i Frankfurt. Enligt flygservice här på Arlanda så är alla flyg till Olrando helt fullbokade både idag och imorgon. Så detta kan bli riktigt intressant.

3 alternativ finns som det ser ut nu:

1. Stanna kvar hemma i Sverige
2. Åka till Frankfurt och hoppas på att dom ”håller” det avgående planet.
3. Åka till Frankfurt och slussas runt med andra flyg för att slutligen landa i Orlando…men säkerligen MYCKET försenad.

Skitkul…ja…jag hänger inte läpp…helt..bara lite grand. Jag siktar på att ta mig till Frankfurt (alternativ nr. 2) och sedan får vi se vad som händer.
Det svider bara att jag sett de andra kollegorna, som hade andra rutter bokade, kliva sina plan. Så det här svider lite…kanske mest för att man är helt ensam. Men ensam är stark…eller hur.. Hahaha

En annan mindre rolig sak är att om jag hinner med planet till Orlando, om dom håller det åt oss, så är det ytterst tveksamt om bagaget hinner lastas med planet. Det lär nog komma i efter hand. Jaja, det är ett problem som återstår att se om det uppstår…en sak i taget.

Rapporter kommer, så håll utkik här! Under tiden tröstar jag mig med en riktigt stor stark och bloggande från flygplatsen..

20111021-105600.jpg

Till er kära kollegor som jag inte hann krama igår av olika anledningar. En stor kram på er. Det är tur att ni finns! Vi får se om vi ses om en vecka eller om det blir nu på måndag. Stor puss på dig Mattias, min älskade man, ta hand om dig och Mille!

Posted on 21 oktober, 2011, in AAO, Resa and tagged , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

