WTF!?!?

Orange kuvert, vita brev, PPM, KPA, SPP, SPV, ITP !? Seriöst, är det meningen att man ska ha koll på detta? Papper överallt! Och varför i hela världen behöver jag få 72000 papper som alla berättar hur uruselt jag kommer få det som pensionär?! För det behövs endast ett papper…

Posted on 11 november, 2011, in Pension. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Jag får ett orangefärgat som berättar att min pension kommer att suga, och ett vitt som berättar att fortsätter det så här så kommer det att bli så bra så.

    Gilla

  2. Till mig ringde någon firma som vill erbjuda mig 400 kronor för att komma och vara med i en gruppdiskussion angående pension….
    Jag brukar hoppa på de allra flesta, konstiga, gruppdiskussionerna…det är ju ändå ganska lätta 400 kronor.. men denna gång fick jag avbryta henne och helt enkelt säga:
    Du, jag är faktiskt inte speciellt intresserade av det där med pension så jag har nog inte så mycket att tillägga i en diskussion.

    Jag tror hon fått fler liknande svar under kvällens runt ringande….

    Gilla

  3. Jag håller med och jag har inte mycket till koll (vilket jag känner att jag borde skämmas över på något vis!).

    Dessutom har jag sedan jobbytet överrumplats av allehanda försäkringar, försäkringar på mig själv ur olika perspektiv. Jag är ju redan försäkrad! Vad ska jag göra med dessa nya?

    Gilla

  4. Hej Andreas!
    Det orange kuvert som skickas till dig en gång om året handlar om din allmänna pension, den kommer från Pensionsmyndigheten.

    De andra kuverten kommer från dina tjänstepensionsbolag.Tjänstepension får du från det tjänstepensionsbolag som din arbetsgivare har avtal med.

    På vår hemsida kan du göra en prognos där du får du en samlad bild av din pension, där kan du ha koll på din allmänna pension och vilka tjänstepensionsbolag du tillhör.

    http://pensionsmyndigheten.se/prognos

    Hälsningar Arvid, Kundservice Pensionsmyndigheten

    Gilla

Kommentera

