Träningsmaten

Så var ett riktigt skönt/tungt pass i gymet avklarat. Nu behövs vara ny energi, jag kastade i mig en ”bar” man ska ta direkt efter träningen och gör man står sig ett litet tag.

Jag vet, det ser inget vidare ut. Men däremot tycker jag att det är jättegott. Går supersnabbt att slänga ihop! Blir även lunch till imorgon.

2brk tonfiskbitar i vatten
1brk (stor) med blandade bönor/kikärtor/matvete (zeta har en bra blandning)
1dl fryst hackad spenat
Lite olivolja

Tortillas (fullkorn)

Mixa allt i mixer till en ”smet”, den ska vara rätt fast och inte för blöt. Sleva upp smeten i tortillas, vik ihop och ät.

20111113-182712.jpg

Posted on 13 november, 2011, in ACTIC, Gym, Mat, Styrketräning. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Åh tack!
    Jag ska försöka ändra min kost, minska på kolhydraterna ..

    Gilla

  2. Usch för tonfisk:(
    Hehe.
    Visst.
    Hur stor bit vill du ha av mormors populära smörgåstårta?🙂

    Gilla

  3. Vadå? Äter bara gamla tonfisk?
    DU är INTE gammal =)
    Jag har väldigt svååårt för fisk överhuvudtaget..

    Ja då ska jag maila över en bit smörgåstårta då?😉

    Gilla

  4. Det där kanske man skulle prova, det lär ju garanterat vara smarrigare än att sleva i sig tonfisken direkt ur burk – som jag brukar göra.

    Gilla

Kommentera

