Träningens baksida

Träningens baksida

Usch vilken morgon. Som vanligt efter ett träningspass, märks mest efter styrketräning, så sover jag så fruktansvärt dåligt. Inget undantag efter gårdagens tur i gymet. Vaknade upp i morse, tröttare än tröttast. Hade mer än gärna legat kvar i sängen och sovit ett par timmar till.

Känslan som råder när jag vaknar dagen efter, är precis som om jag vore rejält bakfull. Hjärnan kopplar inte, kroppen är inte alls med på noterna, orkar knappt lyfta armen, ögonen orkar knappt hållas öppna…finns ingen energi alls : ( Ändå har jag ätit mat efter träningen och sovit lite mer än 8 timmar. Men men, jag är ”van”, det kvittar hur jag än gör, så tar själva återhämtningsfasen mer energi än vad jag har. Jag kan inte ladda nog för den…hur jag än gör med mat och vila, det räcker liksom inte till och slutar därför med ”en rejäl bakfylla”. Just nu är jag så trött så att jag mår illa. så är det någon som har bra tips till efter träningspasset, lämna gärna en kommentar.

Vet dock att framåt dagen kommer det bli lite bättre. Men det är först imorgon som jag kommer bli människa igen. Helst skulle jag vilja göra som Mille, hoppa upp i soffan och somna om igen… Men det får man ju ingen lön för : (

20111117-070517.jpg
Men trots ”dagen-efter”-syndromet känns det så bra att vara igång med träningen igen. Vill man bli fin får man lida pin…detta är träningens baksida…för mig i alla fall.

Hur är det med er träning? Jag vet allt att flera läsare tränar, dags för er att avlägga rapport : )

Posted on 17 november, 2011, in ACTIC, Gym, Hälsa, Muskler, Styrketräning. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Åh jag önskar att jag hade tiden att träna!!
    Förut så tränade jag på gymmet i centrum men så började jag på universitet och VIPS så var ALL min tid som bortblåst???
    Nåja, en skön promenad är inte fel det heller!!

    En ”vacker” dag så ska jag återta livet och träningen!

    Gilla

  2. Men, Gud så jobbigt med ”bakfyllan”… Blir det så varenda gång du har styrketränat, även när du kommit igång ordentligt och kör regelbundet?

    Gilla

  1. Pingback: Träningingens framsida: « ABOLIN

Kommentera

