Upplevelse – The incredible Hulk

Då är det dags för ytterliggare en flashback from the past. Eller ja, minnen från oktobers resa till USA. Kom att tänka på Hulken, den galet härliga berg- och dalbanan på Universal Studios Islands of Adventure i Orlando. Den här sköna upplevelsen levereras i ett riktigt kraftpaket…en riktig raketfart…utan att överdriva.

Hela äventyret börjar lugnt och fint med att man sakta åker upp för första backen och för höra av vetenskapsmannen att, den här gången tror han att han lyckats, att det ska fungera… Men som vi alla vet så fungerade inte experimentet…och laboratoriet exploderade… Tunneln du åker i börjar blinka och en datorröst varnar oss alla i vagnen, som plötsligt skjuts iväg som ur en kanon genom tunneln och rätt ut i det fria. Vilket sug, vilken fart…en acceleration på 0 – 64.4 km/h på 2 sekunder…behöver jag säga mera???

Bara tanken på åkturerna får mig att vilja åka tillbaka och göra en riktig rollercoaster-turné i landet där man verkligen kan bygga berg- och dalbanor!

Så, damer och herrar, barn och fyrbenta, tag plats, håll i hatten, för här bjuds ni en åktur i Hulken.

Posted on 21 november, 2011, in Adventure islands, Berg- och dalbanor, Incredible hulk, Nöjespark, Orlando, USA. Bookmark the permalink. 7 kommentarer.

  1. De ser lite bättre ut än de svenska om man säger så, haha. Skulle lätt kunna tänka mig att åka den där. Åkte några berg-och dalbanor på Disneyland Paris när jag var där, grymma!

    Gilla

  2. Den skulle jag inte våga åka. Är livrädd för berg och dal banor.

    Sv: Jag gillar den väskan också. Kommer att använda den också.

    Gilla

  3. Du som filmar?

    Ja men klart du skulle kunna?
    Man kan om man vill? =)
    Även om jag gått livsmedelslinjen, så har jag gjort sånt innan med🙂

    Gilla

  4. Haha jaa jag skulle med tappat kameran :O
    Hehe.

    Jo julig värre.

    Hade en grym gymnasieperiod jag med.
    3 riktigt bra år🙂

    Har din vecka börjat på bästa sätt?=)

    Gilla

  5. Åååh amerikanska berg och dalbanor!! Vet inte hur många gånger jag åkte en och samma på ett nöjesfält som vi hittade när vi bodde i New Haven, CT och var på väg tillbaka dit efter en tripp till Boston.
    Den var såååå bra. Och då var det ändå inte en värsting, värsting liknande Hulken🙂

    sv. Filmen var bra och rolig. De gjorde den lagom humoristisk och lagom historieberättande.
    Det enda jag blev besviken på var Rupert Everett…Har alltid haft en ”thing” för honom (jodå, jag vet att jag inte är hans ”cup of tea”🙂 men han har blivit lite för gammal och lite för plastig. Men ändå super🙂

    Gilla

  6. Det ser härligt ut, och så grymt läskigt på samma gång! Gud vad jag skulle skrika sönder halsen.😀

    Gilla

  7. Sånt där ‘är jag livrädd för …haha! Hatar allt som är högre än mina 12cm klackar!

    Gilla

Kommentera

