Träningspremiär 2012

Så var vi igång. Årets första träningspass är avverkat. Det blev BodyPump för hela slanten. Det kändes ett tag som om faan och hans moster satt på mina axlar. Ett tag kändes det som om jag skulle lägga mig ner och kräkas.

Jag hade slarvat lite med maten under dagen och var inte direkt laddad med energi.Så när vi kom till bicepsdelen, då trodde jag att jag skulle trilla av pinnen. All kraft rann ur mig, men efter några skak på armarna så vet det bara på´t igen. Skam den som ger sig. Bara det att jag lär få äta upp det här i morgon bitti. Musklerna skriker redan att dom ska ge igen…vilket redan känns om jag säger så.

Passade på att kolla vikten, 80.0 kg stod den på när jag klev på. Verkar som om all mat och godis under helgerna inte varit så farligt i alla fall. Ska försöka hålla lite koll på den där vikten, ett sätt att kolla hur muskelmassan utvecklas.

Så på det stora hela är jag riktigt nöjd med dagens start av träningsåret 2012. Det kan liksom bara bli bättre…så nu kör vi på. Eller hur!

Posted on 2 januari, 2012, in ACTIC, BodyPump, Träning, Träningsvärk. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Sv: Ja det gör det.. men ingen heldrös smurfar, endas 2 smurfar🙂

    Gilla

  2. Bra jobbat!

    Jag håller ju på och klämmer in kvartar av rörelse där jag kan, jag har ju under hösten inte rört mig som jag vill och borde, jobbet tar för mycket. Men det är ju inte hela sanningen, det handlar ju om prioriteringar också. Hursomhelst så satt jag och fjantade med eposten och en webbsida (jobbrelaterat, faktiskt!) alldeles för länge, så jag skippade promenaden till Gamla Stans t-bana, men jag gick i morse i alla fall.🙂

    Det blev inte så illa bevänt med träningsvärken häromdagen, jag fegar väl när det gäller vilka maskiner jag väljer; med andra ord de jag orkar göra, inte de som ställer krav på magmusklerna…😉

    Gilla

  3. Åh vad jag vill vilja träna…. :((

    Gilla

  4. Ja, nu kör vi! Så fort jag har blivit helt frisk (förhoppningsvis inom ett par dagar) ska det börja hårdtränas igen.
    Som den träningsnarkoman jag är skriker min kropp efter träning, efter snart två veckors uppehåll.

    Gilla

Kommentera

