Bokmal…

Rände in på PocketShop på vägen hem. Var på jakt efter böckerna ”Smuts” och ”Dödergök” av Katarina Wennstam. Hittade dock bara den senare. Hennes bok ”Alfahannen” fick mig att vilja läsa mer av henne.

Såg också till min glädje att en ny bok om ”Damernas detektivbyrå” har kommit ut på svenska. Härligt läsning om Mma Ramotswe och hennes härliga äventyr. Så det blev två bokinköp idag.

20120103-183521.jpg
Här ska njutas.

Posted on 3 januari, 2012, in Böcker, Kultur, PocketShop. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Jag har inte läst någon av böckerna om damerna med detektivbyrån, faktiskt har jag inte läst om dem heller (inte alltför sällan bildar jag mig en uppfattning om böcker beroende på vad som skrivs om dem..!). Jag antar att du rekomenderar dem?🙂

    Jag har nästan läst klart Paganinikontraktet (har hållit mig vaken alldeles för sent de senaste kvällarna) och den är så mycket bättre än Hypnotisören. Eldsvittnet lär vara bra, har jag hört, kanske är den det.

    Gilla

  2. Sv: Tack ska du ha .. Ja visst är dom söta, även fast dom kan vara ruskigt jävliga🙂

    Gilla

  3. kallegoeswriting

    Jag har läst giraffens tårar på engelska i skolan kom jag ihåg🙂

    Sv: Ja, det finns mycket smak av loka så att man nästan håller på att bli lite osäker om man ska ta och välja bland🙂

    Gilla

Kommentera

