Tedags för normalt byggda…

Nu har jag sträckläst ”Alfahannen” och ”Smuts” av Katarina Wennstam. Fantastiskt bra böcker! Har ni inte läst dem så kan jag varmt rekommendera dessa spänningsromaner. Riktigt välskrivna och stora delar av händelserna i böckerna känns på något sätt bekant från verkligheten. ”Dödergök” av samma författare ligger här bredvid, oläst, på nattduksbordet.

20120110-215721.jpg

Innan jag ger mig på ”Dödergök” tänkte jag bryta av och läsa något helt annat:

20120110-213728.jpg

Det är åter igen dags att kasta sig in i Mma Ramotswes underbara värld, som cirkulerar kring hennes liv som ägare av damernas detektivbyrå, i Gaborone, hjärtat av Botswana! I den tionde boken konfronteras Mma Ramotswe med det okända när hon får i uppdrag att hitta en förrädare i ett fotbollslag. Hon lär sig att små pojkars kunskap kan vara mycket värdefull och hon får dricka te i många främlingars kök innan hon förstår hur allt hänger ihop. Mma Ramotswe tvingas också komma över en stor personlig förlust samtidigt som hon får stötta Mma Makutsi (Mma Ramotswes detektiv-kollega), som tror att hennes fästman ska överge henne. Damernas detektivbyrå får rycka in och bevisa att allt inte går rätt till på sängavdelningen i fästmannens affär …

Posted on 10 januari, 2012, in Böcker. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Alfahanen låter som en bok för mig😛

    Sv: Nä, några inbrott vill vi inte ha – sen att allt ser ut som ett fängelse här hemma är en annan sak!🙂

    Gilla

  2. Sv: Skrattar..

    Ja den bilen är lite större än hundarna ja!🙂
    Mest ljudet dom inte gillar..

    Gilla

  3. Låter som riktigt bra böcker. Du kan vinna en bok på min blogg.

    Gilla

Kommentera

