Kom i form 2012

Fredag idag, sista dagen på den här arbetsveckan. Men vila får vänta till imorgon. Idag har det gått riktigt bra i träningens tecken. Efter jobbet drog jag till Budo & Fitness Stores på Sveavägen för att få lite hjälp med träningen och förbättrat träningsresultat. Efter det vart det raka vägen till gymet.
Först blev det uppvärmning och sedan brakade det loss i gymet! Ben, bröst och axlar fick en rejäl omgång. Ökade på vikterna på benen och det gick som smort…blir till att öka lite till nästa tur till gymet. Bröst och axlar har inte tränats så hårt…förutom det som körts på bodypumpen, så nu var det dags…  Gick bra, körde en hel del fria vikter idag…det skapar en bra ”obalans” och kroppen måste koppla in små muskler för att hela tiden parera.

Blir faktiskt lite orolig för hur det ska kännas imorgon…det gick nästan för bra idag.

Den obligatoriska träningsbilden. Kan säga att det var inte helt lätt att knäppa en bild efteråt…jävlar vad skakigt det var. Knäppte av ett 10-tal bilder i hopp om att någon skulle kunna gå att använda här. Men men…försök någon gång att knäppa en bild då ni skakar som ett asplöv… Nåja, fick till en bild som får beskriva dagsformen så att säga. Målet är att öka ett par kilo i muskelmassa. Jag har inte tänkt att likna en belgian blue, bara nästan…haha..


Vad som inhandlades på Budo & Fitness Store. Det finns många ”paket” man kan köpa i träningsbutiker, såsom paket för att deffa, bygga muskler, gå ner i vikt etc. Men jag ville ju bygga och orka ett träningspass. Jag är pigg som fan till en början, men så fort den tunga muskelgruppen benen är klar, då har jag knappt ork till resten…gäspar och försöker orka… Så för att råda bor på detta så paatade jag helt enkelt med personalen och frågade om råd och tips. Resultatet blir som följer, från väsnter på bilden:
En Gainer (60% kolhydrater & 40% protein), för att öka muskelmassan..intas DIREKT efter träningen. Vaniljsmak…helt okej. En prestationshöjare, för ökat fokus, styrka och uthållighet. Körde den idag…och den var det drag i. Jag har till största del den att tacka för att det gick så lätt att öka vikterna idag. Gäspade inte en enda gång under passet….bara efteråt : ) En shaker köptes. Och sedan är det en liten burk längst till vänster…som kanske är lösningen på mitt ”sömnproblem”. Jag tog upp mitt sömnproblem efter träningen. Att jag är MYCKET tröttare när jag vaknar än när jag lade mig… att jag är så otroligt trött morgonen efter träningen…känner mig bakfull…så trött att jag är illamående och har ingen ork alls. Kroppen är helt död! ZMA ska se till att kroppen får vila genom att verka lite muskelavslappnande och påskynda/förbättra återhämtningen… 

Nu vill jag lyfta ett litet finger…innan ni haglar in med kommentarer om hur dåligt det är med pulver & piller…att det bättre med välbalanserad kost…m.m. Om jag skriver som såhär. Det finns inte en ENDA idrottare eller hårt tränande människa som INTE äter tillskott. Det behövs för att bygga upp kroppen och få den att orka. Enda sättet att att bygga större muskler är genom att bryta ner musklerna under styrketräningen och sedan hjälpa dem med återuppbyggandet av ny muskelmassa (ökad muskelmassa). För att det ska fungera på ett säkert sätt måste man äta helt rätt (vilket är skitsvårt…det krävs mycket planering) och mycket vila. Kosttillskott är ett hjälpmedel, för att vara på den säkra sidan att man får i sig alla ämnen som kroppen behöver för uppbyggnaden.

Läs på hur det fungerar här:
http://www.styrketraning.net/kosttillskott/

Posted on 20 januari, 2012, in ACTIC, BodyPump, Gym, Hälsa, Kosttillskott, Styrketräning, Träning, Träningsvärk and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Jag är väldigt nyfiken på hur jag kommer att märka av kosttillskotten – jag själv är helt värdelöst på sånt här, men jag har förstått att det är nödvändigt om jag ska klara av att träna så mycket som jag gör nu!

    Gilla

Kommentera

