Kom i form 2012

Jag mår så fruktansvärt illa så jag tror jag lägger mig ner och spyr. Går jag för fort bubblar det kaotiskt i magen, så det är sakta rörelser som gäller för att inte spy. Det är otäckt när saliven ökar…sådär det brukar göra innan man kastar upp. Å vem vill göra det ute bland folk, för tro inte jag ligger hemma på soffan, jag är på väg hem från gymmet.

Fredagen brukar för min del innebära att jag lyfter skrot uti gymmet. Men så blev det inte denna fredag. Det fick bli BodyPump. Har inte kunnat gå på det under veckan då jag jobbat flera kvällar den här veckan, så nu blev det äntligen av. Orken var sådär som den är på en fredag, kanske inte helt på 100% på topp, men jag är riktigt nöjd.

Sedan kom då det där med illamåendet, som sköljde över mig likt en flodvåg och jag trodde jag skulle spy i duschen. Rusade in på toa och försökte koncentrera mig på andas. Efter ett par minuter trevade jag ut för att klä på mig, då började det bubbla till igen. Står nu, krökt likt Quasimodo och lutar mot en väg, för det är skönast så…

Illamåendet börjar i alla fall ge med sig lite nu. Undrar vad som fick kroppen att bli så chockad?

Härliga fredag. Det är skönt att träna…

Posted on 27 januari, 2012, in ACTIC, BodyPump, Fredag, Träning. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Förkylningen hänger sig kvar här!
    Jag får väl gå över till the med citron i , ingefära ska väl hjälpa förkylning!

    Nu har det gått snart 3 veckor sedan jag var i gymmet sist och jag lovar, jag börjar få ångest, nu kommer känslan att jag vill till gymmet, om än bara gå på löpbandet 30 min, eller inta roddmaskinen! Men jag vågar inte ännu, jävla förkylning. Är jag minsta lilla kass skippar jag all träning, det är för jag hade hjärtmuskelinlammation när jag var 17!

    Gilla

Kommentera

