Kom i form 2012 – deffning!

Dagen med stort ”D” är här och nu börjar en underbar period i livet (i alla fall känns det så just nu, i morgon har det nog svängt…hehe), nämligen dags att börja deffa. Nu är det helt slut på kakor, skorpor och annat skräp på jobbet. ALLA mellanmål består nu av 3-phase protein + att en ska intas innan läggdags. Efter varje träningspass tas en gainer. Alla huvudmåltider behålls såklart…men i mindre portioner och mer genomtänkt kost. Så nu förbereder jag mig på annorluda kombinationer på tallriken. Deffning är INTE samma sak som att banta…vilket väldigt många verkar tro.

För att deffa krävs att man äter mindre än det man förbränner….en enkel logik, som inte alltid är så lätta att leva upp till. Så självklart måste födointaget minska..men framför allt ska rätt kost intas. Några exempel på snabba kolhydrater är potatis, vitt bröd, läsk. och godis. Detta skall bytas ut mot långsamma kolhydrater som fullkornspasta, mörkt bröd och bönor. Allt protein som jag dricker i tid och otid behövs för att minimera att befintlig muskelmassa ska brytas ner, samt att hjälpa till vid återhämtningen efter träningen…det är ju annat som ska brännas bort…ja, kroppsfettet syftar jag på.

Det ovan nämnda ihop med träning mer fokuserad på konditions/fettförbränning…det är mitt recept just nu. För hur mycket jag önskar så kan man inte deffa och bygga muskler samtidigt! Först det ena, sedan det andra. Det är tufft att vilja bli tonad och samtidigt ha fina muskler.

Så nu kör vi igång. Deffning för att sedan övergå till muskelbyggning.
Massa bra info om deffning och tankar kring det hela hittade jag här:
http://www.magrutortips.com/deffa-fram-dina-magrutor/

Posted on 5 februari, 2012, in Deffa, Muskler, Träning. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Svar: Min mor är en trogen Tradera-besökare, hon har gjort ett och annat klipp där.
    Att komma hem till henne känns nästan som att gå in i en liten boutique full av fina och annorlunda saker.

    Ja, helkroppspedikyren måste väl kännas som en hyfsat rivig peeling kan jag tänka?🙂
    Jag får kolla upp det där, om det finns något ställe i närheten som utför sådan behandling.

    Jag brukar inte vara den som bangar på en vidrig film, så, nog lär jag se den där förr eller senare.😉

    Jag befinner mig i en deff-period just nu, vilket än så länge går förvånansvärt bra…
    Det jag uppfattar som det drygaste för tillfället är att en del personer runt omkring mig nästan verkar störa sig på att jag äter på det här viset.😛
    ”Men du kan väl ta EN bulle i alla fall?” ”Vad tråkig du är då…”
    Är det någonting du upplevt från din omgivning?

    Gilla

Kommentera

