Kom i form 2012 – Spinning

Så var då kvällens träningspass avklarat. Det blev premiär för ett långt spinningpass, 55 minuter. Gudarna ska veta att det var rent av vidrigt, på ett postitivt sätt. Att det skulle vara så krävande hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Intervaller om 4 minuter, hela passet igenom som blandade de tre positionerna på cykeln.

  • Sittandes (det mjukaste alternativet)
  • Stående framåtlutad med stadigt tag om styret (det något hårdare alternativet)
  • Stående med rak rygg och endast använda styret för balans (det riktigt jobbiga alternativet)

Det sistnämda alternativet, det var ingen barnlek. Inte undra på att det måste till riktigt hög musik och många glada hejarop från ledaren, det var några gånger där jag trodde att jag skulle trilla av cykel av utmattninga. På sista slutspurten…då var svimmingskänslorna riktigt nära. Ledaren var grymt duktig, hon lyckades krama ur det absolut sista styrkan ur kroppen.

 

Så…spinningpasset för nästa tisdag är redan bokat…då blir det dags att fulkkomligt rinna iväg i svetten igen. Tur att jag kom på att det är bra att ha med sig en liten handduk…för den kom väl till nytta. Måste dock köpa en större vattenflaska..

Undrar hur det kommer gå på benövningarna på BodyPumpen i morgon…hmnm…om jag nu kommer kunna röra på dem alls ; ) Nu dags och stretcha till House!

Posted on 7 februari, 2012, in ACTIC, Spinning, Träning, Träningsvärk. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Bodypump är kul men spinning? njae hehe

    =)

    Gilla

Kommentera

