1:a hjärtstoppslarmet till mobilen!

Precis när jag klev innanför gymets portar kom det. Det första hjärtstoppslarmet till min mobil sedan jag gick med i SMSlivräddare. Så valet var enkelt, det var bara att springa iväg! Adrenalinshock på hög nivå : )

Så sjukt häftigt att positioneringen av mobil gör att denna tjänst funkar så bra. Jag är den blå pluppen och måste ta mig till den röda som är personen med hjärtstopp. Samtidigt som jag fick samtalet trillade adress och länk till karta in via mms.

20120209-195647.jpg

Den här gången var ambulans på plats före mig, så jag passade istället på att observera hur dom utförde sitt arbete och beundrade dess hjältar! Vem vet nästa gång kanske jag är först på plats.

Är du utbildad i HLR och känner dig manad att rycka ut om du behövs? Läs mer och anmäl dig på SMSlivräddare

Posted on 9 februari, 2012, in Hjärtstopp, SMSlivräddare. Bookmark the permalink. 8 kommentarer.

  1. wow vilken bra grej! Hoppas att många skaffar den här appen till mobil. Jag har HLR utbildning som jag fick/gick när jag läste till Undersköterska (sen har den iof uppdaterats på olika arbetsplatser), fast nu var det ganska länge sedan den uppdaterades för mig. Man kanske måste ha en nyare… Ska kolla upp det.

    Gilla

  2. Ja jag kan ju tänka mig att ditt hjärta slog några extra slag i det ögonblicket. Vilket fantastiskt påfund!

    Gilla

  3. Vilken fantastisk grej … å, så fick ditt hjärta lite extra motion också!

    Gilla

  4. Du är en hjälte som gör sånt här! Kram!

    Gilla

  5. Aldrig hört talas om! Vilken bra grej!!!

    Gilla

  6. Ja vilken grej och vad bra att du skriver om det!

    Gilla

Kommentera

