Kom i form 2012 – yoga och viktstatus

Vet inte när jag provade yoga senast, närmare två år sedan jag gick på några pass hos Friskis & Svettis. Så, tack vare lite peppning från en kollega på sjukhuset, som själv går på klassen, stegade jag iväg för att ge kroppen 1 1/2 timme på mattan! Vilken yoga, den var tuff, den var skön och snacka om att det finns förbättringsutrymme för egen del. Me like, så lördagar kan i fortsättningen mycket väl bli träningsdag då och då.

Ställde mig på vågen, 77.4 kilo visade den innan jag plockade upp telefonen för att ta en bild. Undrar vad som hänt med tanke på sist jag kollade vägde 79.9.

20120324-133229.jpg
Eftersom jag inte styrketränat på ett tag nu så är sannolikheten att muskelmassan tynat en hel del. Hmmm…men jag gråter inte, jag vill ju minska i vikt, genom mer fettförbränning, för att sedan bygga muskler. Och bränna fett, deffa, är näst intill omöjligt att göra och samtidigt behålla muskelmassan, antingen det ens eller också det andra. Profiterar det första nu och försöker, så gott det går, att inte förlora de få muskler som finns.

Posted on 24 mars, 2012, in ACTIC, Lördag, Träning, Vikten, Yoga. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

