Kreativitetskalendern – Dag 3

Dagens uppgift:
”Tillverka något av papper, men utan att använda sax eller klister, och utan att rita på det. Men hur då? (Nej, man måste inte kunna origami!)

Så…en bunt papper…

20120711-205245.jpg

Vad kan man då hitta på? Jag försökte dra mig tillbaka i minnet på saker jag gjort. När jag var liten, då vek jag, som så många andra barn, pappersflygplan. Så dagens kreativitet fick bli att dra mig till minnes…kommer jag ihåg hur man vek dem? I början vek man den enkla varianten:

20120711-205544.jpg

Sedan lärde man sig vika den ”snabbare” varianten som verkligen flög snabbare, rakare och därmed ofta bra mycket längre än dess föregångare:

20120711-205708.jpg

Ja, två varianter vart det. Hmm…måste googla på hur man viker fler varianter🙂

Posted on 11 juli, 2012, in Kreativitet. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Du får väl vika loppor!🙂

    Eller solfjädrar!🙂

    Gilla

  2. Det var länge sen!

    Hur har det gått med flytten?

    Kram

    Gilla

  3. Sv. Nope! Och nu ångrar jag mig- tänk om de hinner ta slut innan jag kommer till igen!!!😉

    Hörde du att jag var på besök på labb hos er för ett par veckor sedan?🙂

    Gilla

  4. Blev alldeles nostalgisk när jag läste om Anne’s loppor … minnen av rastlekar på mellanstadiet!

    Gilla

  5. Sv: Förstår att det känns tungt i bland.

    Med mig går det frammåt efter allt , sjukskrivning p.g.a foten och sen påhoppad.
    Lite orolig när jag går ut på kvällarna att bli påhoppad igen, men det går frammåt!

    Gilla

Kommentera

