På havets vågade våg

Jäklar va härligt det var att gå bege sig ner under ytan igen. Efter en riktigt vågig (ganska många, inkl. undertecknad, blev rätt illamående) båttur på ca 2 1/2 timme kom vi fram till Phi Phi Island där vi gjorde de 2 första dyken med lunchpaus emellan dem. det tog inte många minuter innan man upptäckte att dykkunskaperna satt där i ryggmärgen. Jätteskönt, jag som trodde jag hade glömt allt och to.m. lånade en kursbok på dykcentret. Dessutom vår egna instruktör som jag betalade extra för, för att fräscha upp kunskaperna praktiskt. Ingen kan komma och påstå att jag vill något annat än att dyka säkert.

På första dyket droppades vi vid Koh Bida Nok där vi såg massor av tropiska fiskar (vad annars?) och muräna och vattenorm. Andra dyket var vid Pa Long Bay. Här såg instruktören haj, men den missade vi totalt. Nåja, tredje dyket vid Anemona Reef var nästa planerade stopp, men det ändrades ganska omgående till Shark Point. Här var det häftiga undrervattensströmmar att följa och på slutet kom vi till en otroligt vacker vägg med sjöborrar, anemoner och koraller.

Tyvärr måste jag bita i det sura äpplet och inse att det inte blev många bra kort med min kamera. Kom inte alls överens med inställningarna : ( Som tur är hade vår instruktör, Kristoffer, med sig sin kamera och tog massor med fina bilder. Han ska vi möta upp imorgon kväll på reggaebaren, då har han bränt ner fotona åt oss. Får allt bjuda han på en eller två öl som tack för idag och fotona. Så fort jag får chansen kommer jag lägga upp ett bildspel med dykbilderna.

Nu blir det läsa bok innan det är dags att tacka för oss denna kväll. Over and out!

Publicerat på 24 februari, 2011, i Äventyr, DVD, Dyka, Kata Beach, Koh Bida Nok, Njuta, Pa Long Bay, Phi Phi Island, Phuket, Semester, Shark Point, Thailand, UV-foto och märkt . Bokmärk permalänken. 2 kommentarer.

  1. Ulrika Arthrocare

    Hej där borta, om ni inte redan fått meddelande…kan du be M ringa mig eller Anna M? Njut och ha det gott! /Ulrika

    Gilla

  2. Låter helt magiskt! Bra att ni dyker säkert … det gillar morsan!

    Gilla

Lämna en kommentar